مظلومية شيعة اليمن في الصحف الايرانية

مواضيع سياسية مختلفة معاصرة وسابقة
محمد الجرادي
مشترك في مجالس آل محمد
مشاركات: 17
اشترك في: الأحد يناير 23, 2005 4:33 am

مظلومية شيعة اليمن في الصحف الايرانية

مشاركة بواسطة محمد الجرادي »

ممنوعيت چاپ كتب فقهي شيعي در يمن


--------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------
۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۴ - بعد از ظهر ۱۶:۵۵ تعداد بازديد : 1107 كد خبر : ۲۴۰۴۵

شيخ حسن صفار، روحاني شيعه عربستان، با اشاره به اظهارات ضد‌شيعي برخي حكام عرب گفت: اين اظهارات به نفع دشمنان و در جهت مصالح شخصي اين حكام است.

شيخ حسن صفار، روحاني شيعه عربستان در خطبه‌هاي نماز جمعه قطيف از سخنان رئيس‌‌جمهور يمن كه خواستار ممنوعيت چاپ كتاب‌هاي فقه جعفري به بهانه خطرناك بودن آن براي امنيت ملي شده است، انتقاد كرد و گفت: بهترين دليل بر ريشه‌دار بودن فقه جعفري، همان ارتباط و پيروي از اهل بيت(ع) است كه هيچ كس نمي‌تواند در مقام و منزلت آنها شك كند. علاوه بر اين، اهل بيت(ع) استاد برخي از رؤساي ديگر مذاهب اسلامي بوده‌اند. اين گونه موضع‌گيري‌ها در برابر فقه جعفري، باعث نشر بيشتر اين معارف خواهد شد.

وي به بحث در مورد چگونگي مقابله با آراء و افكار مختلف پرداخت و گفت: تجربه بشري ثابت كرده است كه با زور و فشار نمي‌توان نظرات مخالف را از بين برد. بلكه اين امر باعث ترويج بيشتر آن مي‌شود. با مراجعه به تاريخ مي‌بينيم كه به طور معمول، روش انبيا و ائمه(عليهم‌السلام) براي مقابله با آراي ضاله و مخالف دين، توسل به زور نبود، بلكه با بحث و گفت‌وگوي شفاف انحرافات فكري طرف مقابل را به او گوشزد مي‌كردند.

شيخ حسن صفار علت ترس از مطرح شدن افكار و نظرات ديگران را اطمينان نداشتن به افكار خود دانست و گفت: اين حالت در كشورهاي عربي و اسلامي به شدت وجود دارد و وقتي شيعيان مي‌خواهند با نشر كتاب، افكار خود را مطرح يا نقش خود را در انتخابات به درستي ايفا كنند، بعضي از حكام، آنها را به توطئه و تشكيل هلال شيعي متهم مي‌كنند.

وي در پايان گفت: مردم به درجه‌اي از آگاهي رسيده‌اند‌ كه مغرضانه بودن اين حرف‌ها را تشخيص ‌دهند و كساني كه اين گونه موضع‌گيري‌هاي مغرضانه برضد شيعه دارند، نماينده مردم خود نيستند.

http://www.baztab.com/news/24045.php
آخر تعديل بواسطة محمد الجرادي في الأربعاء مايو 11, 2005 1:50 pm، تم التعديل مرة واحدة.

محمد الجرادي
مشترك في مجالس آل محمد
مشاركات: 17
اشترك في: الأحد يناير 23, 2005 4:33 am

اطلاعات تكان‌دهنده از نسل‌كشي وحشيانه شيعيان در يمن

مشاركة بواسطة محمد الجرادي »

سكوت ناشيانه در برابر نسل‌كشي وحشيانه شيعيان در يمن


--------------------------------------------------------------------------------
گفت‌وگو با رئيس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان يمن

--------------------------------------------------------------------------------
۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۴ - قبل از ظهر ۱۱:۱۱ تعداد بازديد : 1955 كد خبر : ۲۳۷۸۴

رئيس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان يمن، از جزئيات قتل‌‏عام و نسل‌‏كشي شيعيان در اين كشور پرده برداشت.
دكتر «سيدعصام علي يحيي العماد» با بيان اين‌كه علماي يمن از سكوت جهانيان در قبال قتل‌‏عام شيعيان در اين كشور در تعجبند، تصريح كرد: نخبگان و علماي يمن، از كشورهايي مانند جمهوري اسلامي ايران، انتظار دارند كه در قبال كشتار و قتل عام هزاران نفري شيعيان اين كشور، واكنشي درخور از خود نشان دهند.
وي جمهوري اسلامي ايران را قلب تپنده جهان اسلام و ملجأ مظلومان و كانون توجه شيعيان جهان ذكر كرد و اظهار داشت: اگرچه حوزه نجف به‌‏تازگي با صدور بيانيه‌‏اي، جنايات حكومت يمن در حق شيعيان اين كشور را محكوم كرده اما انتظاري كه شيعيان مظلوم يمن از كشوري مانند ايران دارند، نشان‌‏دادن واكنشي درخور و متناسب با حجم و گستره اين جنايت وحشتناك و اين نسل كشي فجيع است.
اين نويسنده و متفكر يمني ضمن انتقاد از سكوت مجامع جهاني و رسانه هاي كشورهاي اسلامي در قبال نسل‌‏كشي شيعيان يمن، با اشاره به اين‌كه به‌‏رغم گذشت يك سال از حملات وحشيانه حكومت يمن به مناطق شيعه‌‏نشين اين كشور، متأسفانه حتي بسياري از شيعيان جهان از اين حوادث بي اطلاعند، خاطرنشان كرد: حكومت بعثي يمن، از حضور نمايندگان و خبرنگاران رسانه ها در استان‌‏هاي شمالي يمن جلوگيري مي‌‏كند تا اين جنايت خاموش، در هيچ رسانه‌‏اي انعكاس نيابد.
وي با يادآوري اين نكته كه رئيس‌‏جمهوري يمن نخستين رئيس حكومت در جهان بود كه در حمله رژيم بعثي عراق به جمهوري اسلامي ايران شركت كرد، گفت: پس از حمله آمريكا به عراق، رسانه‌‏هاي آمريكايي شايع كردند كه فرماندهان ارتش صدام به سوريه رفته‌‏اند در حالي كه در واقع، بسياري از فرماندهان نيروي زميني و هوايي ارتش عراق، به‌‏خاطر دوستي صميمانه و تنگاتنگ «علي عبدالله صالح» رئيس‌‏جمهوري يمن با شخص صدام، بلافاصله به صنعا گريختند.
دكتر «سيد عصام العماد» با بيان اين‌كه يمن از جمله كشورهايي است كه شيعيان فراواني در آن زندگي مي‌‏كنند، فاش كرد: بسياري از افسران فراري ارتش بعثي عراق، پس از ورود به يمن، به‌‏عنوان مستشار نظامي ارتش اين كشور، منصوب‌‏شده و فعاليت خود را از حدود دو سال پيش رسماً آغاز كرده‌‏اند كه همين امر، يكي از عوامل تصميم حكومت يمن به آغاز نسل‌‏كشي شيعيان اين كشور شد.
وي در توضيح اين مطلب، گفت: به محض ورود اين دسته از افسران عراقي به يمن، به دستور «علي عبدالله صالح»، براي سكونت اين افراد و خانواده‌‏هاي‌‏شان يك شهرك در مركز شهر ساخته شد و آنها با توجه به سوابق و تجارب نظامي، به مناصبي بالا در ارتش يمن گماشته شدند.
رئيس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان يمن كه حكومت يمن مجوز فعاليت رسمي به آن نداده است، ادامه داد: اين افسران پس از آغاز به‌‏كار در ارتش يمن به «علي عبدالله صالح» توصيه كردند كه اگر مي‌‏خواهد به سرنوشت صدام دچار نشود بايد همان‌‏طور كه صدام كمر به كشتار شيعيان در عراق بست، وي نيز شيعيان اين كشور و علماي برجسته آنان را از بين ببرد.
دكتر «عصام العماد» اضافه كرد: اين مستشاران عراقي به رئيس‌‏جمهوري يمن توصيه كردند كه « هرچه زودتر، سيد حسين بدرالدين الطباطبايي الحوثي را سربه‌‏نيست كند وگرنه وي مانند سيدمحمدباقر صدر و سيد روح‌‏الله خميني كه پايه‌‏هاي حكومت‌‏هاي حاكمان كشورشان را به لرزه درآوردند براي او دردسرساز خواهد شد » كه اين توصيه‌‏ها و وسوسه‌‏ها سرانجام به شهادت مظلومانه و دلخراش اين عالم بزرگ انجاميد.
وي افزود: پس از افزايش اين توصيه‌‏ها و بازگشت علي عبدالله صالح از سفري به آمريكا بود كه شاهد حمله وسيع گارد ويژه رياست جمهوري و نظاميان يمني به وسيله سلاح‌‏هاي سبك و سنگين، جنگنده‌‏بمب‌‏افكن‌‏ها، توپ‌‏ها، تانك‌‏ها و كاتيوشا به مناطق شمالي اين كشور بوديم.
اين استاد دانشگاه سپس به تشريح جنايات حكومت بعثي يمن در يك سال اخير پرداخت و گفت: نظاميان يمن كه در حمله به مناطق شيعه‌‏نشين اين كشور از به‌‏كارگيري هيچ سلاحي حتي بمب‌‏هاي شيميايي ابا ندارند، پس از قتل عام شيعيان در روستاها و شهرهاي استان «صعده» و مناطقي چون «الرزامات»، «حيدان»، «مران» و «آل‌‏شافعه»، پيكرهاي شهدا را به‌‏طور كامل مي‌‏سوزانند و سپس با بستن آنها به پشت خودروهاي نظامي و با هدف ارعاب مردم، اين اجساد را در كوچه و خيابان مي‌‏گردانند تا به قول خودشان مايه عبرت ديگران شود و اين نسل‌‏كشي به‌‏حدي رسيده كه «فهمي هويدي» روزنامه‌‏نگار سرشناس اهل‌‏تسنن هم عنوان «دارفور يمن» را بر آن اطلاق كرده است.
وي در مورد به‌‏كارگيري بمب‌‏هاي شيميايي بر ضد ساكنان مناطق شيعه‌‏نشين يمن، تصريح كرد: فرمانده حملات شيميايي در يمن شخصي به نام «علي محسن الأحمر» برادر ناتني «علي عبدالله صالح» رئيس‌‏جمهوري اين كشور است كه از قضا درست مانند «علي حسن المجيد» معروف به «علي شيميايي» برادر ناتني صدام، شهرها و استان‌‏هاي شيعه‌‏نشين را هدف حملات شيميايي قرار داد.
دكتر «عصام العماد» سپس با ذكر تاريخچه‌‏اي از هجرت فرزندان امامان معصوم(عليهم‌‏السلام) به طبرستان در ايران و برخي مناطق شمالي يمن، گفت: برخي شهرها و روستاهاي سيدنشين يمن كه به «منطقة الهجره» معروف است كانون شديدترين حملات نيروهاي حكومتي و گارد رياست‌‏جمهوري يمن بوده و حتي در برخي مناطق سني‌‏نشين نيز علماي اهل تسنني كه بعضاً داراي شجره‌‏نامه و نسب سيادت بوده‌‏اند به جرم «سيد بودن» به قتل رسيده‌‏اند.
وي بيان اين‌كه حكومت يمن همچنين در اقدامي بي‌‏سابقه، هرگونه چاپ، ورود و توزيع كتاب‌‏هاي شيعي را در اين كشور قدغن كرده است، ادامه داد: به دستور حكومت يمن، تمامي كتاب‌‏هاي شيعيان از جمله كتاب‌‏هاي شريفي چون «نهج‌‏البلاغه» و «صحيفه سجاديه» از مساجد، كتابخانه‌‏ها، مدارس و حوزه‌‏هاي علميه سراسر اين كشور جمع‌‏آوري و نابود شده است.
رئيس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان يمن گفت: عناصر حكومتي يمن، چندي پيش كتاب‌‏هاي مقدس جمع آوري‌‏شده را در ميدان مركزي شهر كه ميدان «الحريه» نام دارد به صورت تلي درآورده و در برابر ديدگان مردم آتش زدند.
دكتر «عصام العماد» با بيان اين‌كه حكومت يمن، همچنين برگزاري هرگونه مراسم مذهبي از جمله جشن ميلاد پيامبر(صلي‌‏الله‌‏عليه‌‏وآله)، عيد غدير و عزاداري محرم از سوي شيعيان را در يمن ممنوع كرده، افزود: به دستور حكومت بعثي يمن، تمامي نوشته‌‏ها، تابلوها و پلاكاردهايي كه نام مقدس ائمه (عليهم‌‏السلام) به ويژه نام‌‏هاي «علي» و «حسين» بر آن نقش بسته بود پاره شده و به آتش كشيده شد و همه كتاب‌‏ها و مجلاتي كه در آن كلمه «غدير» ذكر شده بود نابود گرديد.
وي با اشاره به توهين روزنامه‌‏هاي حكومتي يمن به علما و مراجع بزرگواري مانند «حضرت امام‌‏خميني» (سلام‌‏الله‌‏عليه) و «حضرت آيت‌‏الله سيستاني» گفت: رسانه‌‏هاي دولتي حتي به اين هم اكتفا نمي‌‏كنند بلكه مستقيماً بدترين فحش‌‏ها را بر ضد اهل‌‏بيت(عليهم‌‏السلام) و به‌‏ويژه امام‌‏حسين(عليه‌‏السلام) چاپ و منتشر مي‌‏كنند.
اين عالم يمني تصريح كرد: «علي عبدالله صالح» از هرگونه برگزاري آيين‌‏هاي مذهبي و به‌‏ويژه عزاداري‌‏هاي محرم ممانعت مي‌‏كند و معتقد است كه چون كوفيان امام‌‏حسين(عليه‌‏السلام) را كشته‌‏اند هر كسي مي‌‏خواهد عزاداري كند بايد به عراق برود و كسي حق ندارد در يمن مراسمي برگزار كند!
رئيس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان يمن در ادامه اين گفت‌‏وگو به تشريح ويژگي‌‏هاي علمي آيت‌‏الله علامه «سيد بدرالدين الطباطبايي الحوثي» پرداخت و با اشاره به دوره كامل تفسير گرانسنگ قرآن كه به قلم وي به نگارش درآمده، گفت: ايشان كه بزرگترين عالم ديني مدافع تشيع دوازده امامي در يمن به شما مي‌‏روند سه فرزند خود را در راه دفاع از دين تقديم كرده‌‏اند كه «سيد حسين الحوثي»، ديگر فرزند وي نيز شهريور گذشته پس از 90 روز مقاومت در كوه‌‏هاي محاصره‌‏شده استان صعده، به فيض شهادت نائل شد.
وي با اشاره به ويژگي‌‏هاي روحي شهيد «سيد حسين الحوثي» از جمله ايمان قوي، علم سرشار، عرفان، تواضع، عطوفت و مهرباني، روشن‌‏بيني سياسي و مردم‌‏داري وي، خاطرنشان كرد: «سيد حسين الحوثي» به‌‏رغم تلبس به لباس روحانيت، در ميان مردم با لباس محلي رفت‌‏وآمد مي‌‏كرد و با اشتغال به شغل رانندگي تاكسي و داروفروشي، به كسب روزي حلال مي‌‏پرداخت.
دكتر «عصام العماد» ادامه داد: وي پس از نماز عشاء تا نماز شب، به تفسير قرآن، تدريس احاديث وارده از معصومين(عليهم‌‏السلام) و فقه جعفري مي‌‏پرداخت و در زمينه اخلاقي نيز متأثر از عرفان و اخلاق حضرت امام‌‏خميني(سلام‌‏الله‌‏عليه) بود و به كتاب «اربعين» ايشان بسيار علاقه داشت و آن را تدريس مي‌‏كرد. او توانست با ترويج فرهنگ نماز، ايثار، مردم‌‏دوستي و حق‌‏طلبي و نيز ترويج ساده‌‏زيستي و كاهش هزينه ازدواج، در دل و جان مردم نفوذ كند.
وي درباره شيوه شهادت «سيد حسين الحوثي» گفت: اين عالم بزرگ، طبق عادت هميشگي‌‏اش، شب‌‏هاي جمعه به همراه حدود 70 تن از دوستان و شاگردانش به دامنه كوه‌‏ها پناه مي‌‏برد و با خواندن دعاي كميل با خداي خويش راز و نياز مي‌‏كرد كه در يكي هفته‌‏ها نظاميان يمني با محاصره 90 روزه وي و 70 تن از يارانش، آنها را به شهادت رساندند.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: حكومت بعثي يمن اجازه نداد آب و غذا به آنها برسد و حتي وقتي همسر «سيد حسين الحوثي» با بلندگو مقداري شير براي كودكان خردسالش درخواست كرد با بمباران هوايي اين منطقه محاصره شده روبرو شد.
وي افزود: «سيد حسين الحوثي» پس از خواندن نماز بر پيكر يارانش، بر اثر مجروحيت شديد، به شهادت رسيد.
دكتر «عصام العماد» در ادامه با اشاره به وضعيت خطير كنوني آيت‌‏الله علامه «سيد بدرالدين الطباطبايي الحوثي» پدر «سيد حسين الحوثي»، تأكيد كرد: ايشان نيز هم‌‏اكنون در محاصره ارتش يمن قرار دارند و طبق آخرين گزارش‌‏هاي دريافتي، مجبور شده‌‏اند با فروش شال و كمربند و لوازم شخصي خود، براي خانواده و حدود 100 تن از همراهان‌‏شان كه در محاصره قرار گرفته‌‏اند غذا تهيه كنند.
وي افزود: حكومت يمن، دستور دستگيري يا قتل اين مجتهد گرانقدر و مفسر بزرگ قرآن را صادر كرده و روزنامه‌‏هاي حكومتي يمن نيز همگام با دولت اين كشور به تحقير و توهين به شخصيت ايشان مي‌‏پردازند.
رئيس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان يمن در پاسخ به اين سؤال كه آيا ادعاي حكومت يمن مبني بر استناد «سيد حسين الحوثي» به كتاب «عصر ظهور» براي ترويج تفكر و اثبات «يماني موعود بودن» خويش را تأييد مي‌‏كنيد يا خير، تأكيد كرد: هيچ يك از اين ادعاها صحت ندارد و هيچ‌‏كس چنين ادعايي را از الحوثي نشنيده است.
وي افزود: حكومت يمن ابتدا براي جلوگيري از افزايش محبوبيت روزافزون الحوثي، مدعي شد كه وي ادعاي نبوت كرده ولي اين راهكار نتوانست مردم را فريب دهد؛ آن‌‏گاه گفتند كه وي ادعاي امامت كرده اما اين ترفند هم نگرفت؛ سپس تلاش كردند با كمك رسانه‌‏هاي دولتي اين‌‏گونه جا بيندازند كه وي ادعاي «يمانيت» كرده ولي اين هم نتوانست در علاقه شيعيان يمن به وي خللي ايجاد كند.
دكتر «عصام العماد» ادامه داد: سفير يمن در تهران، در دو سال اخير حدود 20 سفر به شهر قم داشته كه در اين سفرها تلاش كرد از برخي مراجع تقليد فتوايي مبني بر ضلالت «سيد حسين الحوثي» و ارتداد وي بگيرد اما مراجع عظام تقليد، از صدور هرگونه فتوا يا بيانيه‌‏اي در اين زمينه خودداري كردند زيرا خانواده معزز الحوثي شناخته‌‏شده‌‏تر از اين هستند كه كسي بتواند چنين ادعاهايي را باور كند.
وي به محتواي برخي روايات در مورد زمينه‌‏سازان ظهور امام‌‏مهدي(عجل‌‏الله‌‏فرجه) پرداخت و گفت: در برخي از احاديث معصومين (عليهم‌‏السلام) آمده كه شخصي كه در آستانه ظهور امام مهدي(عجل‌‏الله‌‏فرجه) از يمن قيام مي‌‏كند و مردم را به سوي هدايت‌‏يافته‌‏ترين مذاهب فرامي‌‏خواند «حسن» يا «حسين» نام دارد.
رئيس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان يمن با اشاره به تبليغات منفي حكومت و شخص رئيس‌‏جمهوري يمن بر ضد تشيع دوازده امامي و روحانيون مبلغ اين مذهب در اين كشور گفت: حكومت يمن با استناد به اين احاديث، ادعا كرده بود كه «سيد حسين الحوثي» همان «يماني موعود» است زيرا نامش «حسين» و مذهبش «شيعه دوازده امامي» است در حالي كه خود وي هيچ‌‏گاه چنين دعويي نكرده بود.
وي در پايان اين گفت‌‏وگو با بيان اين‌كه جان هر يك از شهروندان يمني كه لب به انتقاد از اين حوادث بگشايند در معرض خطر جدي قرار دارد؛ به حبس و شكنجه علما، مجتهدان و روزنامه‌‏نگاراني چون «عبدالكريم الخيواني» سردبير روزنامه يمني «الشوري» اشاره كرد و بار ديگر با هشدار در مورد نسل‌‏كشي شيعيان يمن، از سازمان كنفرانس اسلامي، مجامع جهاني، سازمان‌‏هاي غير دولتي و فعالان عرصه حقوق‌‏بشر خواست تا حكومت اين كشور را براي توقف اين حملات و به رسميت‌‏شناختن حق زندگي براي شيعيان، تحت‌‏فشار قرار دهند و از آزادي عقيده و مذهب بر اساس عقلانيت، منطق، رواداري و مدارا حمايت كنند.
منبع: ايلنا


نظرات کاربران :


حسين الحوثي؛ سمبل رشادت ومظلوميت شيعيان يمن


از سال 1962 و قبل از وحدت يمن شمالي و جنوبي هر چند شيعيان به خصوص زيديه جمعيت زيادي در يمن شمالي را به خود اختصاص داده بودند اما برنامه‌اي بر ضد شيعه در اين كشور به اجرا درآمد. بر اساس اين برنامه تمامي كتب درسي مقاطع مختلف و دانشگا‌ه‌ها از كتب شيعه به كتب سني تغيير ماهيت دادند و تمام حوزه‌هاي علميه شيعه تعطيل و حوزه‌هاي وهابيت جايگزين آنها گشت. درپي اين فعاليت‌ها صدها تن از طلاب و علماي شيعه اعدام شدند و عده زيادي نيز تحت تعقيب قرار گرفتند و پس از آن صحبت در مورد امام علي ـ ع ـ و ذكر اهل بيت ـ ع ـ ممنوع شد و هر كس مبادرت به اين اعمال مي‌كرد در معرض قتل و اذيت و آزار قرار مي‌گرفت.
اما پس از سال 1990 و وحدت يمن شمالي و جنوبي فضاي نسبتاً آزادي براي شيعيان بوجود آمد. با توجه به نقاط اشتراك بسيار شيعه زيديه و شيعه دوازده امامي در يمن نيز زيديه بسياري از كتب شيعه دوازده امامي مانند المراجعات را چاپ و توزيع مي‌كردند و حتي در مراسم‌اي مذهبي نيز از شيعه دوازده امامي الگو مي‌گرفتند مانند مراسم روز عاشورا و جشن عيد غدير در اين زمان بود كه شيعه با مقشت بسيار توانست حزبي با نام حزب حق تشكيل داده و روزنامه مخصوص خود (الامامه) را منتشر سازد. هدف اصلي تأسيس اين حزب پاسخ‌گويي به شبهات روزافزون وهابيت بر ضد شيعه دوازده امامي و شيعه زيديه و دفاع از شخصيت امام علي ـ ع ـ بود. حزب حق توانست با تشكيل مدارس بسياري، 18 هزار دانشجو و طلبه علوم ديني تربيت كند و افكار و عقايد شيعه را از طريق چاپ كتب و جزوات نشر دهد. اما درپي توطئه وهابيت و كارشكني‌هاي دولت اين حزب پس از مدتي تعطيل شد. حسين بدرالدين الحوثي كه از سردمداران مسئولين اين حزب به شمار مي‌رفت پس از اين واقعه براي اتمام تحصيلات خود به سودان رفت و مطالعات خود در زمينه علوم قرآن را در اين كشور به پايان رساند و سپس به يمن بازگشت. حسين الحوثي پس از بازگشت به يمن جنبش شعار را پايه‌گذاري كرد. جنبش شعار كه يك حركت علمي، فرهنگي و عقيدتي بود، سعي در روشن ساختن چهره امريكا و رژيم صهيونيستي و جنايت آنها بر ضد مسلمين داشت و از سوي ديگر به راه‌هاي دستيابي به عزت و پيروزي مسلمين مي‌پرداخت. الحوثي در جلسات تفسيري كه تشكيل مي‌داد قرآن را با توجه به مسائل روز و با تطبيق آن بر وضعيت فعلي دنيا تفسير مي‌كرد و همچنين راه‌كارهاي عملي نجات از اين شرايط را با استفاده از آيات قرآن بيان مي‌كرد. دو سال پس از تأسيس جنبش شعار، حسين الحوثي توانست بسياري از مردم را با خود همراه سازد و محبوبيت بسياري را در بين مردم مران بصعده (يكي از استان‌هاي يمن) به دست آورد. جلسات تفسير و سخنراني وي بسيار شلوغ مي‌شد و جو شديد بر ضد امريكا و رژيم صهيونيستي در منطقه بوجود آمده بود. در همين ايام بود كه علي عبدالله صالح رئيس جمهور يمن كه از سفر به امريكا بازگشته بود، در اولين اقدام خود بعد از سفر دستور حمله نظامي به جنبش شعار را صادر كرد و بدون توجه به اينكه اين جنبش سياسي نيست و هيچ اقدام مسلحانه‌اي انجام نداده است. نيروهاي نظامي را به مقابله با آنان فرستاد.
درپي اين حمله، بسياري از شيعيان زيدي و دوازده امامي دستگير و به زندان افتاد. دفاتر تشكل‌هاي شيعه بسته شد، كتاب‌هاي شيعه حتي مفاتيح‌الجنان از كتابخانه‌ها و فروشگاه‌ها جمع‌آوري شد. انتشارات شيعه تعطيل گرديد. حسين الحوثي براي اينكه جان مردم بي‌گناه شهر را به خطر نياندازد با عده‌اي از ياران خود به كوه و بيابان رفت و به دفاع از خود پرداخت و در هيچ درگيري پيش‌دستي نكرد و هيچ گونه حمله‌اي به مراكز دولتي انجام نداد. در اين ميان بسياري از علما و مشايخ ضمن اعتراض به علي عبدالله صالح خواستار حل مشكل بدون خونريزي و از طريق گفت‌وگو و تفاهم شدند. صالح نيز در ظاهر با درخواست آنان موافقت كرد و آنان را به عنوان نماينده براي مذاكره نزد حوثي فرستاد، اما نيروهاي نظامي نيز بدون اطلاع آنان را تعقيب كرده و به محل اختفاي حوثي حمله كردند و عده بسياري را به شهادت رساندند. حوثي پس از اين جريان هيچ مذاكره‌اي را نپذيرفت. از سوي ديگر پس از اين جريانات روزنامه‌ها و رسانه‌هاي وهابيت چه در داخل و چه در خارج با شورشي جلوه‌ دادن حوثي به تبليغ بر ضد شيعه پرداختند. حتي مقالاتي با عناويني چون «از فتنه علي تا فتنه حوثي»، «هجوم بر حسين بن علي و انقلابش» منتشر كردند و سم‌پاشي‌هاي بسياري بر ضد شيعيان و علويين انجام دادند و تهمت‌هايي همچون ادعاي نبوت و امامت به حوثي زدند.
از آن زمان حوثي مخفي شد و پس از بمباران‌ها مكرر شيميايي منطقه حضور وي، در انتظار فرصت مناسب براي حضور و فعاليت عمومي است.
منبع: رسا نيوز

http://www.baztab.com/news/23784.php
آخر تعديل بواسطة محمد الجرادي في الأربعاء مايو 11, 2005 1:42 pm، تم التعديل مرة واحدة.

محمد الجرادي
مشترك في مجالس آل محمد
مشاركات: 17
اشترك في: الأحد يناير 23, 2005 4:33 am

جوابيه سفارت يمن: الحوثي و پيروانش، شيعه نيستند

مشاركة بواسطة محمد الجرادي »

جوابيه سفارت يمن: الحوثي و پيروانش، شيعه نيستند


--------------------------------------------------------------------------------
پيرو انتشار مصاحبه رئيس مجلس اعلاي شيعيان يمن درباره جريان الحوثي، رايزن فرهنگي سفارت يمن با ارسال جوابيه اعلام كرد، الحوثي و پيروانش شيعه نيستند.

--------------------------------------------------------------------------------
۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۴ - قبل از ظهر ۱۱:۴ تعداد بازديد : 3935 كد خبر : ۲۳۹۳۴

پيرو انتشار مصاحبه رئيس مجلس اعلاي شيعيان يمن درباره جريان الحوثي، رايزن فرهنگي سفارت يمن با ارسال جوابيه اعلام كرد، الحوثي و پيروانش شيعه نيستند.
متن جوابيه رايزن فرهنگي سفارت يمن در ادامه مي‌آيد:
سفارت يمن در تهران، مايل است تا براي جلوگيري از هرگونه ابهام و روشن شدن ذهن خوانندگان محترم شما كه در مورد جريان شورش بدرالدين حوثي (كه پيشتر نيز حسين الحوثي، فرزند وي، عليه دولت يمن شورش كرده بود) اطلاعاتي ندارند، توضيحاتي ارائه دهد:
1ـ در مورد تيتر بايد بگوييم، اين تيتر به تخريب جمهوري اسلامي ايران و چهره نظام جمهوري اسلامي به رهبري حكيمانه آن رهبر عالي انقلاب اسلامي، آيت‌الله‌العظمي علي خامنه‌اي منجر مي‌شود، چراكه رهبري ايران در مناسبت‌هاي مختلف تأكيد كرده است كه ايران در امور داخلي كشورهاي ديگر دخالت نمي‌كند و منفعتي در اين كار نمي‌بيند، به ويژه آن‌كه اين موضوع به كشور برادر، جمهوري يمن مربوط شود كه از لحاظ تاريخي، روابط مستحكم و ريشه‌اي با ايران دارد و در زمينه‌هاي همكاري‌هاي سياسي، اقتصادي، تجاري و فرهنگي، گام‌هاي بلندي برداشته‌اند.
ديدار رؤساي جمهور دو كشور، جناب آقاي «علي عبدالله صالح»، رئيس‌جمهوري يمن و همچنين «سيدمحمد خاتمي»، رئيس‌جمهوري ايران، همان‌گونه كه اين حقيقت را مورد تأكيد قرار مي‌دهد، مسير روابط آينده را تقويت مي‌كند.
2ـ آنچه در مورد ادعاي كشتار شيعيان در يمن آمده است، يك ادعاي باطل و بي‌اساس است. جريان شورش الحوثي، هيچ‌گونه ارتباطي به شيعيان ندارد. اين نوع حركت يك انديشه خطرناك است كه با استفاده از جوانان كم‌سن و اغفال آنان و تحت شعار مبارزه با آمريكا و اسرائيل، قصد دارند يمن را به 43 سال پيش عقب‌ماندگي سوق دهند و اين در حالي است كه ملت يمن، با رهايي از چنگال استعمار انگليس در جنوب اين كشور و نظام خاندان حميدالدين قرباني و هزينه گزافي را پرداخت و توانست در 22 ماه مي 1990 به رهبري فرزند شجاع ملت، علي عبدالله صالح و همچنين با برقراري قانون و ايجاد آزادي‌هاي فردي و استحكام بنيه اجتماعي و فرهنگي جامعه متحد شود و اكنون آماده است تمامي اين‌گونه اقدامات را انجام دهد تا به دوران شبيه قرون وسطي بازنگردد.
3ـ موضوع اين‌كه الحوثي و طرفداران وي مذهب شيعي دارند، بي‌اساس است و يمن هيچ‌گونه تبعيضي بين مذاهب و گروه‌ها و قوميت‌ها اعمال نمي‌كند و تمامي در برابر قانون مساوي هستند و تمامي فرصت‌ها براي اعمال نظر و ديدگاه و نامزدي براي انتخابات پارلماني و محلي حتي در بالاترين سطح آن؛ يعني رياست‌جمهوري فراهم است.
4ـ سخن در مورد كشته‌شدگان يك موضوع طبيعي است، اما نه به اندازه‌اي كه در سايت خود متذكر شديد و اين در حالي است كه بهترين فرزندان ارتش يمن نيز به شهادت رسيدند؛ كساني كه با تمام مسئوليت خود براي حفظ امنيت شهروندان در برابر كساني ايستادند كه از خشونت براي ايجاد فتنه بهره بردند و اينها به رغم تمام تلاش رئيس‌جمهوري و دولت براي گفت‌وگو انجام شد كه متأسفانه آنها چشم و گوش بسته، به راه خود ادامه دادند.
5ـ اما در مورد اين‌كه اعضاي «القاعده» و سازمان‌هاي تروريستي و پيروان سلفي وهابي به دولت يمن نزديك هستند، مسئله‌اي است كه حقيقت‌هاي موجود آن را نفي مي‌كند.
اگر اندكي به گذشته بازگرديم، متوجه مي‌شويم كه يمن پيش از حادثه 11 سپتامبر، بهاي گزافي را براي مبارزه با اين گروه‌هاي تروريستي پرداخت و امروز يمن به دليل تلاشش براي مبارزه با تروريسم و ريشه‌كن كردن آن و در پيش گرفتن راهكار گفت‌وگوي از احترام تمامي جهانيان برخوردار است و اين استراتژي به عنوان يك روش موفق در برخورد با كانون‌هاي تروريسم كه چهره اسلام نوراني را خدشه‌دار كرده، تبديل شده است.
ما اميدواريم كه شما با تصحيح اطلاعات وارده در اين خبر و دقت بيشتر در ارسال اين‌گونه اخبار، زمينه را براي سوءاستفاده دشمنان يمن و جمهوري اسلامي فراهم نكنيد تا آنان نتوانند از آب گل‌آلود ماهي بگيرند.

اخبار مرتبط :


سكوت ناشيانه در برابر نسل‌كشي وحشيانه شيعيان در يمن

نظرات کاربران :


بسم الله الرحمن الرحيم
در ارتباط با جوابيه رايزن فرهنگي سفارت يمن نكاتي قابل توجه است:
1- عدم دخالت جمهورى اسلامى ايران به معنى سرپوشى از كشتار و تجاوز به حقوق مردم بيگناه نميباشد همانگونه كه در قضيه فلسطين و افغانستان و عراق نظام محترم جمهورى اسلامى نسبت به تجاوزها و كشتارها اعتراض كرد.
2- سخن گفتن از ازادي با وجود اين گونه قلع و قمع وحشيانه - كه بيشتر خبرگزاريها و كانالهاى ماهواره اى خبر آن را پخش كرده اند - جاى بسى تعجب دارد!
3- اما ادعاى شيعه بودن الحوثى و يارانش را خود رئيس جمهور يمن -على عبدالله صالح- در چندين مصاحبه تلوزيوني گفته وحرف مخالفان يمن نيست.
4- "سخن در مورد كشته شدگان يك موضوع طبيعى است، اما نه به اندازه اى كه در سايت متذكر شده ايد" هر چه فكر ميكنم معنى اين جمله را متوجه نميشوم. چگونه سخن در مورد كشتار و كشته شدگان طبيعى است؟ و تا چه حد بايد درباره آن متذكر شد؟؟



شما كه اينقدر از رابطه دوستانه با كشور ما دم ميزنيد مي توانستيد از ميانجي گري ايران يا اصلا نه به ما ربطي ندارد به قول شما ,حد اقل ميانجي گري مجلس اعلا ي يمن استفاده مي كرديد واز اين قتل عام جلو گيري مي شد اگر راست ميگيد. تروريسم محكوم است ما هم قبول داريم ولي شما كه اينها را در محاسره داشتيد ميتوانستيد صبر بيشتري بخرج دهيد و انها كه كودكاني نيز در بينشان هم بوده را دستگير كنيدايا واقعا تمام سعيتان را كرديد؟؟؟؟اگر جواب اريست جواب چند نفرشان را زنده دستگير كرديد و ايا اگر چنين هست ايا انها حق ملاقات با سازمانهاي حقوق بشر را دارند؟؟؟؟متشكر


تاريخ تكرار ميشود. شاه هم در مورد انقلاب اسلامي تهمت ميزد كه ميخواهند كشور را به 50 سال عقب بازگردانند. ظاهرا سفارت يمن مطالعه اي راجع به اين انقلاب ندارد و الا حرف شاه را تكرار نميكرد.


سفارت یمن در تهران برای گمراه کردن اذهان عمومی جمهوری اسلامی ایران نسبت به گروه الحوثی که از شیعیان اثنی عشری بوده ونسبت به دثخالتهای امریکا وغرب اعتراض داشته وبا فشار امریکا وغرب متهم به همکاری با تروریسم والقاعده شده وتوسط نیروهای یمنی قتل عام شده اند در حالیکه این موضوع صحت نداشته وآنها هیچگونه ارتباطی با گروههای سلفی القاعده نداشته واز ÷یروان اهلبیت می باشند که به توصیه غرب برای جلوگیری از گسترش افکار ضد امریکایی دستور قلع وقمع این نیروها را به دولت یمن صادر کرده اند

http://www.baztab.com/news/23934.php

محمد الجرادي
مشترك في مجالس آل محمد
مشاركات: 17
اشترك في: الأحد يناير 23, 2005 4:33 am

انتقاد شديد يكي از علما نسبت به سكوت درباره كشتار شيعيان

مشاركة بواسطة محمد الجرادي »

انتقاد شديد يكي از علما نسبت به سكوت درباره كشتار شيعيان


--------------------------------------------------------------------------------
آيت‌الله روحاني در اين اطلاعيه، كشتار شيعيان يمن را هم‌راستا با قتل‌عام شيعيان عراق دانسته‌ و آورده است: به دنبال محكوم كردن اين حوادث توسط حوزه علميه نجف، ما هم به نوبه خود، آن را محكوم كرده و نسبت به عواقب وخيم آن، هشدار مي‌دهيم.

--------------------------------------------------------------------------------
۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۴ - قبل از ظهر ۱۱:۵۶ تعداد بازديد : 3348 كد خبر : ۲۴۱۰۱

آيت‌الله سيدصادق روحاني، از علماي حوزه علميه قم، با انتشار اطلاعيه‌اي، كشتار شيعيان زيدي در يمن را به شدت محكوم كرد.
آيت‌الله روحاني در اين اطلاعيه، قتل‌عام شيعيان به دست عناصر سلفي و وهابي را جرياني سازماندهي‌شده و كشتار شيعيان يمن را هم‌راستا با قتل‌عام شيعيان عراق دانسته‌ است.
وي در اين اطلاعيه آورده است: به دنبال محكوم كردن اين حوادث توسط حوزه علميه نجف، ما هم به نوبه خود، آن را محكوم كرده و نسبت به عواقب وخيم آن، هشدار مي‌دهيم.
آيت‌الله سيدصادق روحاني، خطاب به مسئولان جمهوري اسلامي خاطرنشان كرد: انتظار ما آن است كه مقاماتي كه در اين‌باره مسئول هستند، به سرعت دست به كار شده، مانع از ادامه اين جنايات شوند.
وي كه از تندترين مبارزان حوزه علميه قم عليه رژيم پهلوي بود، به دليل مخالفت شديد با انتخاب آيت‌الله منتظري به سمت قائم‌مقام رهبري در دهه 60، با برخورد مقامات رسمي روبه‌رو شد و طي بيست سال اخير، عملا در انزوا بوده است.
http://www.baztab.com/news/24101.php

محمد الجرادي
مشترك في مجالس آل محمد
مشاركات: 17
اشترك في: الأحد يناير 23, 2005 4:33 am

افشاي جنايات دولت يمن در نامه شيعيان به آيت‌الله سيستاني

مشاركة بواسطة محمد الجرادي »

افشاي جنايات دولت يمن در نامه شيعيان به آيت‌الله سيستاني


--------------------------------------------------------------------------------


--------------------------------------------------------------------------------
۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۴ - بعد از ظهر ۱۲:۵۷ تعداد بازديد : 1203 كد خبر : ۲۴۱۹۴

جمعي از علماي شيعه كشور يمن از جمله آيت‌‏الله سيدبدرالدين الطباطبايي‌‏الحوثي، با ارسال نامه‌‏اي به آيت‌‏الله سيدعلي سيستاني و علماي حوزه علميه نجف اشرف، از موضع‌‏گيري آنان در قبال فجايع جاري در يمن، تقدير و تشكر كردند.

به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه اطلاع‌‏رساني «المجالس»، اين نامه كه در آن از بخش كوچكي از جنايات جاري در كشور يمن و اعمال غيرانساني عليه شيعيان پرده برداشته شده است، خطاب به "آيت‌‏الله سيستاني" آمده است: « از حضرت‌‏عالي به خاطر بيانيه‌‏اي كه در آن مظلوميت ما را براي جهانيان آشكار كرديد، بسيار تشكر و قدرداني مي‌‏كنيم؛ بيانيه‌‏اي كه آن را بنا بر وجوب ديني، برادري و عهدي كه خداوند براي ياري مظلومان و دشمني با ظالمان بر عهده علما گذاشته و نيز عمل به آيه شريفه "وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ اُمَّهٌ يَدْعُونَ إلَي اْلخَيْرِ وَ يَأمُرُونَ بِاْلمَعرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَ اولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ" صادر فرموديد.

اين نامه مي‌‏افزايد: برادران و فرزندان شيعه شما در آتش ظلم و زورگويي رژيم جلاد يمن مي‌‏سوزند؛ رژيمي كه به هيچ دعوت خيرخواهانه و عقلايي در داخل و خارج براي توقف جنايت‌‏هاي جنگي و نسل‌‏كشي مردم خود كه نزديك به يك‌‏سال است بي‌‏هيچ توجيه شرعي و قانوني انجام مي‌‏شود پاسخ نداده است. جناياتي كه در راستاي كسب رضايت استكبار جهاني با هدف بستن دهان علماي اسلام و براي جلوگيري از امر به‌‏معروف و نهي‌‏از منكر، ممانعت از رسوايي مكر دشمنان صهيونيست و حاميان آنها و ساكت‌‏كردن صداهاي آزادگان شيعه و سني در اين كشور انجام مي‌‏شود.

در ادامه اين نامه آمده است: بي‌‏شك، اعلام جنگ وحشيانه و ظالمانه نظام نژادپرست يمن بر ضد مستضعفان شيعه تاكنون به گوش شما رسيده است؛ جنگي كه در آن، براي كشتار برادران‌‏تان از همه سلاح‌‏هاي ممنوعه بين‌‏المللي استفاده مي‌‏شود،‌‏ خشك ‏و تر را با هم مي‌‏سوزاند و دودمان را بر باد مي‌‏دهد.

نويسندگان اين نامه كه آيت‌‏الله سيدبدرالدين الطباطبايي‌‏الحوثي از جمله آنان است، تصريح كرده‌‏اند: اجساد سوخته و لاشه‌‏هاي متلاشي‌‏شده كه نظام يمن به كشيدن آنها در خيابان‌‏ها افتخار مي‌‏كند چيزي نيست جز اثبات وحشي‌‏گري‌‏هايي كه عليه علما، دانشجويان، روزنامه‌‏نگاران، معلمان، آكادميست‌‏ها و پيروان مذهب زيديه اِعمال مي‌‏شود تا جايي كه تعداد بازداشت‌‏شدگان در سلول‌‏هاي زندان‌‏هاي رژيم از مرز هزاران تن گذشته و زشت‌‏ترين شيوه‌‏هاي شكنجه روحي و جسمي عليه آنان اعمال مي‌‏شود. آنها پس از تحمل اين شكنجه‌‏ها، مجبور مي‌‏شوند براي عدم تدريس در مساجد و مدار، ترك خطبه‌‏خواندن و وعظ ديني و امر به‌‏معروف و نهي‌‏از منكري كه خدا بر آنان واجب كرده، تعهد كتبي بدهند.

اين نامه مي‌‏افزايد: اين رژيم علاوه بر اين، انهدام خانه‌‏ها، مدارس علمي، آواره‌‏كردن هزاران خانواده و جلوگيري از فعاليت آنان در مؤسسات عمومي و خصوصي و همچنين هدف قرار دادن انديشه اهل‌‏بيت(عليهم‌‏السلام) از طريق ممنوعيت تدريس آن، نابودي مدارس و ترور مدرسين و ريشه‌‏كني ميراث آنان را از طريق سوزاندن برخي كتابخانه‌‏هاي خصوصي كه داراي دست‌‏نوشته‌‏هاي منحصر به‌‏فردي از فرهنگ اسلامي و انساني است، در دستور كار خود قرار داده و به چپاول و غارت محتويات برخي ديگر و پلمب كتابخانه‌‏هاي عمومي در صعده از جمله كتابخانه ميراث اسلامي و كشتن «ابراهيم بن قاسم الهاشمي» رئيس اين كتابخانه و غارت ساير كتابخانه‌‏ها از جمله كتابخانه «الوحده» و قتل «علامه حمود بن هادي الصيلمي» 47 ساله، رئيس آن، مصادره كتب و ممنوعيت دسترسي به آنها در بازار و داخل مساجد دست زده است.

اين نامه مي‌‏افزايد: اين جنايت به آنجا رسيده كه تمامي نسخه‌‏هاي دو كتاب «نهج‌‏البلاغه» و «صحيفه سجاديه» كه كشوري را در جهان نمي‌‏توان يافت كه اين دو كتاب در آن وجود نداشته باشد؛ از بين رفته است.
در اين نامه همچنين آمده است: از جمله روش‌‏هاي وحشت‌‏افكني كه رژيم يمن اِعمال مي‌‏كند فشار بر برخي از فقهاي منتسب به مؤسسات دولتي مانند «جمعيت علماي يمن» براي امضاي بيانيه‌‏هاي سياسي است تا بدين‌‏وسيله، رژيم يمن را از همه جناياتي كه حرمت خداوند و كرامت مؤمنان را از بين برده و همه قوانين و موازين بين‌‏المللي را نقض كرده و با همه شرايع و دين‌‏هاي آسماني در تضاد است، مبرا كند.

نامه مزبور مي‌‏افزايد: اين بيانيه‌‏ها كه رژيم يمن و علماي درباري، آن را تهيه و بر برادران مستضعف ما در داخل جمعيت علماي زيديه و شافعيه تحميل مي‌‏كند، خالي از توهين و تعرض به كساني كه از جنايات رژيم انتقاد و آن را به توقف كشتار ملت سفارش مي‌‏كنند، نيست.
دربخش ديگري از اين بيانيه آمده است: اعمال اين‌‏گونه روش‌‏هاي شيطاني كه صدام نيز مشابه آن را عليه علماي عراقي انجام مي‌‏داد بر شما پوشيده نيست و من مطمئن هستم كه بسياري از علما و مردم يمن به موضع‌‏گيري اخير اسلامي و انساني والاي شما ارج مي‌‏نهند و صدور چنين بيانيه‌‏اي را از سوي شما عجيب نمي‌‏دانند زيرا شما از سرچشمه نبوت و اهل‌‏بيت مطهر سيراب مي‌‏شويد و ما همراه با قدرداني دوباره از موضع‌‏گيري اخير شما، از حضرت‌‏عالي مي‌‏خواهيم كه با هدف سوق‌‏دادن اين رژيم به دست‌‏برداشتن از ظلم و ستم و زورگويي به برادران شيعه فشار بيشتري اِعمال كنيد. من از طريق شما از اتحاديه‌‏عرب، سازمان كنفرانس اسلامي، سازمان‌‏ملل‌‏متحد، سازمان‌‏هاي حقوق‌‏بشري و آزادگان جهان مي‌‏خواهم تا دست ياري مستقيم به سوي هزاران خانواده يمني دراز كنند.

اين نامه مي‌‏افزايد: ما همچنين خواهان اعزام كميته‌‏هاي حقيقت‌‏ياب براي كشف جنايت‌‏هاي جنگي و پاك‌‏سازي نژادي هستيم كه رژيم خونخوار يمن از حدود يك‌‏سال پيش عليه فرزندان شيعه شما اِعمال مي‌‏كند. ما خواهان وادار كردن اين رژيم به احترام به حقوق‌‏بشر، دست‌‏كشيدن از قتل، تحقير و آواره‌‏سازي مردم و همچنين تشكيل تيم‌‏هاي پزشكي براي معالجه مجروحان و فشار بر آن براي تحويل اجساد شهدا به خانواده‌‏هاي‌‏شان و ارائه ليست اسامي تمامي زندانيان در بند رژيم هستيم زيرا برخي اخبار از قتل برخي از آنان در زندان‌‏ها حكايت دارد.
نويسندگان اين نامه كه آيت‌‏الله سيدبدرالدين الطباطبايي‌‏الحوثي نيز از جمله آنان است در پايان اين نامه خواستار تسريع در آزادي زندانيان و روشن‌‏شدن وضعيت مفقود‌‏شدگان، بازسازي خرابي‌‏هاي جنگ ظالمانه، پرداخت غرامت به زيان‌‏ديدگان و تحويل جنايت‌‏كاران جنگي براي محاكمه عادلانه شده‌‏اند.

http://www.baztab.com/news/24194.php

Nader
مشرفين مجالس آل محمد (ع)
مشاركات: 1060
اشترك في: السبت إبريل 09, 2005 6:22 pm

مشاركة بواسطة Nader »

شكراً اخي
لو أعلم (جزاك الله خيرا) بالفارسية لكنت قلتها..
ولكن هلّا ترجمت لنا ماقيل لتكتمل الفائدة :D
صورة

ابو عز الدين
مشرف مجلس الفتوى
مشاركات: 416
اشترك في: السبت مارس 20, 2004 9:41 am

مشاركة بواسطة ابو عز الدين »

:shock: :? :)
لا تضق ذرعاً بحالٍ *** فالذي سواك حاضرْ *** وهو بي أرحم مني *** كلما دارت دوائرْ *** لا تخف لا تخشَ مهما *** كنتَ للرحمانِ ذاكرْ

إبن حريوه السماوي
مشرف الجناح التاريخي
مشاركات: 679
اشترك في: الأحد مايو 30, 2004 3:03 am

مشاركة بواسطة إبن حريوه السماوي »

وعليها الأخ الجرادي هكذا يطرح شيء ويرحله ولا يجيب أي تساؤل في مرة وضع كلام عن السفير اليمني في إيران يوم سألناه ما المصدر ولا مجيب وسألته عن هذا حتى في المجلس اليمني وهذه المرة يتخيل له أننا في إيران وإن الشات فارسي ولهجتهم فارسية طرح الموضوع من دون ترجمة يا أخي هذه الأعمال من المعيبات المشينات فكأنك وضعت لنا كلام شعوذات وحروز لا نستطيع قرائتها وعلى العموم أطلب من الإدارة والمراقبين حذف هذا الموضوع او يبسروا من يترجمه وإلا ما الفائدة من كثرة موضوعات لا لا نعرفها ولا أحد يستطيع قرأتها .

وسلاااااااامي للجميع
.
مدحي لكم يا آل طه مذهبي .... وبه أفوز لدى الإله وأفلح

وأود من حبي لكم لو أن لي .... في كل جارحة لسانا يمدح

الحسن بن علي بن جابر الهبل رحمة الله عليه


ابو عز الدين
مشرف مجلس الفتوى
مشاركات: 416
اشترك في: السبت مارس 20, 2004 9:41 am

مشاركة بواسطة ابو عز الدين »

يا أخي هذه الأعمال من المعيبات المشينات فكأنك وضعت لنا كلام شعوذات وحروز لا نستطيع قرائتها
:roll: :roll: :roll:
أطلب من الإدارة والمراقبين حذف هذا الموضوع او يبسروا من يترجمه


المحقق السيد الموسوي هنا :shock: :)
لا تضق ذرعاً بحالٍ *** فالذي سواك حاضرْ *** وهو بي أرحم مني *** كلما دارت دوائرْ *** لا تخف لا تخشَ مهما *** كنتَ للرحمانِ ذاكرْ

واصل بن عطاء
---
مشاركات: 885
اشترك في: الاثنين ديسمبر 01, 2003 1:02 am
مكان: مصر المحمية بالحرامية
اتصال:

مشاركة بواسطة واصل بن عطاء »

خدا حافظ :lol: :lol: :lol:
الموت لأمريكا .... الموت لإسرائيل .. النصر للإسلام (عليها نحيا وعليها نموت وبها نلقى الله عز وجل )

((لا بد للمجتمع الإسلامي من ميلاد، ولا بد للميلاد من مخاض ولا بد للمخاض من آلام.)) الشهيد سيد قطب

الحارث
مشترك في مجالس آل محمد
مشاركات: 52
اشترك في: السبت إبريل 30, 2005 10:58 pm

مشاركة بواسطة الحارث »

اللهم صلي على محمد وعلى ال محمد


اخي واصل ابن عطاء وابو عز الدين مش الى درجه انكم ماتفهموا ولا حاجه


يعني بتتكلم عن بيان الروحاني وكذلك عن مايعانيه شيعه اليمن من اباده

وحرب مذهبيه وعن اغلاق المكتبات ومنع الكتب مثل نهج البلاغه والصحيفه السجاديه

ويتحدث كذلك عن بيان حوزة النجف وكذا رد السفير اليمني


هذا لتعرفوا ان الاخوه في ايران تعاطفوا مع اخوانهم من الشيعه في اليمن

وجزا الله خيرا الاخ محمد الجرادي

معاذ حميدالدين
مشترك في مجالس آل محمد
مشاركات: 212
اشترك في: الجمعة مارس 12, 2004 6:47 am
مكان: جدة
اتصال:

مشاركة بواسطة معاذ حميدالدين »

هل من الممكن لمن يتقن الفارسية أن يضع لنا خلاصة بالعربية لما طرح أعلاه وله جزيل الشكر.

إبن حريوه السماوي
مشرف الجناح التاريخي
مشاركات: 679
اشترك في: الأحد مايو 30, 2004 3:03 am

مشاركة بواسطة إبن حريوه السماوي »

الحارث كتب:اللهم صلي على محمد وعلى ال محمد


اخي واصل ابن عطاء وابو عز الدين مش الى درجه انكم ماتفهموا ولا حاجه


يعني بتتكلم عن بيان الروحاني وكذلك عن مايعانيه شيعه اليمن من اباده

وحرب مذهبيه وعن اغلاق المكتبات ومنع الكتب مثل نهج البلاغه والصحيفه السجاديه

ويتحدث كذلك عن بيان حوزة النجف وكذا رد السفير اليمني


هذا لتعرفوا ان الاخوه في ايران تعاطفوا مع اخوانهم من الشيعه في اليمن

وجزا الله خيرا الاخ محمد الجرادي

يا حار مالك أهدئ لا اعتراض على أنهم عاشوا مظلومية الشيعة هنا ولا ننكر ذلك ويكف البيان الذي صدر من قم ولكن الإعتراض على الجرادي حين ينزل شيء لا يفهم بأكمله وقد قلت هي طبيعة فيه و بعدين لا يعود إلى موضوعه الذي طرحه ليرى إن كان هناك من سأله أو أراد استفسار مثل ما فعل في موضوع السفير اليمني في طهران سألته المصدر ليكون كلاما موثوقا ونفس العمل في المجلس اليمني طرح موضوع السفير وسألنه ولا كأن به أحد سأله , لكن سبحان من خلق الدعممه المسألة اطرح وفحط .
مدحي لكم يا آل طه مذهبي .... وبه أفوز لدى الإله وأفلح

وأود من حبي لكم لو أن لي .... في كل جارحة لسانا يمدح

الحسن بن علي بن جابر الهبل رحمة الله عليه


Nader
مشرفين مجالس آل محمد (ع)
مشاركات: 1060
اشترك في: السبت إبريل 09, 2005 6:22 pm

مشاركة بواسطة Nader »

الحكمة ضالة المؤمن
لا أنكر أنني (لفلفت) بعض كلمات وفهمت التعاطف، الذي لا أنكره طبعاً من قبل أن اقرأ مانقله الجرادي. فإذا لم يزدني هذا المقال شيئاً فيكفيني أن أعرف أنهم كتبوا..
إذاً فما فائدة النص؟؟؟؟؟
وجزاك الله الجرادي كل خير وإيّاكـــــم..
صورة

الموسوي
مشترك في مجالس آل محمد
مشاركات: 427
اشترك في: الجمعة ديسمبر 19, 2003 12:19 am

مشاركة بواسطة الموسوي »

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

قبل كل شيء أعتذر من الإخوة طول فترة غيابي عن المجالس!
و أنا كنت أتمنى أن أنقل في المجالس بعض ما كتب في الصحف الإيرانية في قضية اليمن و لكن كثرة الاشتغالات قد منعتني عن هذه المهمة
و أنا أشكر بدوري الأخ الجرادي و أيضا أشكو منه ترك ما وضعه في هذه المجالس المباركة باللغة الفارسية و من دون ترجمة!
فإن ما وضعه يتكون من خطبة الشيخ الحسن الصفار في رده على ما قاله الرئيس اليمني في خصوص خطر الشيعة و كتبهم...
و أظن أن أصل الكلمة التي ألقاها تجدونها في موقع الشيخ الصفار على الانترنت:
www.saffar.org

ثم نقل لنا ما قاله الأخ المشارك لنا في هذه المجالس و هو الدكتور عصام العماد و هو يبين مظلومية الشيعة في اليمن و توقعاتهم من إخوانهم في خارج اليمن و من الموسسات الدولية.
كما بين هو دور أعداء الشيعة في الحكومة و الجيش في إشعال نار الحرب على الزيدية و الشيعة هناك...
و أنا أطلب من الأخ الدكتور عصام العماد أن يقوم هو شخصيا بترجمة ما نشر عنه لتعميم الفائدة!

كما نشر الرد الذي أرسله السفارة اليمنية في طهران على ما قاله الدكتور عصام العماد و قد ورد في هذا الرد: أولا نهي إيران من التدخل(!) في قضايا اليمن الداخلية(!)

ثم انكار(!) قتل الشيعة في اليمن(!) و ادعاء أن السيد الحسين و أتباعه ليسوا من الشيعة بل هم فئة منحرفة سياسية يريدون أن يرجعوا اليمن إلى العهد الإمامي...
كما نقل لنا بعض الردود التي أرسله الإيرانيون لما ذكره السفارة...

و نقل لنا بيان المرجع الشيعي السيد محمد صادق الروحاني و نص هذا البيان موجود في المجلس السياسي
و أيضا ما كتبه علماء اليمن و السيد بدرالدين الحوثي في التقدير و الشكر للحوزة العلمية في النجف و خصوصا المرجع الديني السيد السيستاني!

و تحياتي
لن تنالوا خيراً لا يناله أهلُ بيتِ نبيكم ولا أصبتم فضلاً إلا أصابوه (الامام زيد بن علي)

أضف رد جديد

العودة إلى ”المجلس السياسي“